اندکی در مورد آنچه باید در مورد طراحی ویلا بدانیم

صفحه نخست

ايميل ما

آرشیو مطالب

لينك آر اس اس

عناوین مطالب وبلاگ

پروفایل مدیر وبلاگ

طراح قالب

:: صفحه نخست
::
ايميل ما
::
آرشیو مطالب
::
پروفایل مدیر وبلاگ
::
لينك آر اس اس
::
عناوین مطالب وبلاگ
::
طراح قالب

تمام لينکها تماس با ما


نويسندگان :
:: علی حسینی

آمار بازديد :

:: تعداد بازديدها:
:: کاربر: Admin


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:











پيام مديريت وبلاگ : با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، به وبلاگ من خوش آمديد .لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وبلاگ ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما در بهتر شدن كيفيت مطالب وبلاگ کمک کنید .


اندکی در مورد آنچه باید در مورد طراحی ویلا بدانیم

اندکی در مورد آنچه باید در مورد طراحی ویلا بدانیم

همه ما دوست داریم در فضایی بزرگ دارای امکانات تفریحی که خصوصی باشد محیطی امن و خصوصی برای خود داشته باشیم که بتوانیم در آن احساس آرامش ،امنیت و تفریح کنیم.ولی سوال این است که واقعا اولین بار چگونه اولین ویلا ایجاد شد؟

تاریخچه ساخت ویلا:

ایده ساخت ویلا ابتدا توسط افراد ثروتمند شکل گرفت و توسط معماران به اجرا در آمد .اولین بار از غرب جهان ساخته شد و بعدها به بقیه جهان سرایت کرد .در دوران باستان در شبه جزیره ایتالیا اولین بار ویلاها دیده شده اند.بعدها در دوران رنسانس تحولاتی در ساخت ویلا نسبت به ویلاهای ساخته شده در شبه جزیره ایتالیا شکل گرفت.

معماری ساخت ویلا در ایران

همیشه در ساخت ویلا از فضاهای سبز استفاده شده است که اوج این هنر را میتوان در باغ های قدیمی ایرانی مشاهده کرد.در این باغ ها فضایی به اسم کوشک ساخته میشده که مثل ویلای امروزی بوده است .

 

امروزه ویلا چه تعریفی دارد؟

ساختمانهای گوناگونی را می بینیم که به آنها ویلا گفته می شود ولی تعریف امروزی ویلا چیست؟ ساختمانی که در نهایت 2یا3 طبقه باشد و از کناره های زمین فاصله گرفته باشند و دارای فضای سبز و فضاهای ساخته شده  با کیفیت بالا باشند ویلا گفته می شود.

خصوصیاتی که در طراحی ویلا مشترک هستند

 

ویلا در گذر زمان تغییرات اساسی کرده است.نکته هایی در طراحی ویلا وجود دارد که آنها را از سایر ساختمانها مجزا میکند.اصلی ترین این نکته این است که ویلا از زمین اطرافش فاصله زیادی میگیرد که این امر هم باعث نورگیری بهتر و هم باعث ایجاد فضای سبز در ساختمان می شود.

وقتی از ویلا صحبت میکنیم یک فضای خصوصی در فکر ما می آید که فقط یک خانواده در آن زندگی میکند ودر ویلا ها همسایگی کمی وجود دارد و تعداد همسایه ها کم است و ساکنین ویلا هم افراد کمی هستند. اما امروزه میتوان در یک ویلا چند ساختمان مسکونی هم ساخت ولی معمولا از 4 واحد بیشتر نیست.

یکی دیگر از خصوصیات ویلا هایی که عمومی  که تقریبا مشترک هستند داشتن فضاهای خاص مثل : استخر با متراژهای بزرگ ، سینمای خانگی برای استفاده عموم که در ویلا واحد دارند،فضای باز برای پذیرایی از مهمانهای واحدهای مختلف ،باشگاه ورزشی که خود انواع مختلف و متراژهای مختلفی دارد ،است که در سایر ساختمانها پیدا کردن چنین فضاهایی امری دشوار است.

اندکی در مورد انواع ویلا

با توجه به تغییراتی که مرور زمان در ساخت ویلا ایجاد شده است انواع ویلا شکل گرفته که هرکدام به عاملی بستگی دارد که در ذیل به آن اشاره میکنیم:

  • ویلای شخصی
  • ویلای نیمه خصوصی
  • ویلای شهری
  • ویلای ییلاقی
  • ویلای خانوادگی
  • شهرک های ویلایی

در ذیل به تعریف هریک از این ویلاها میپردازیم.

تعریف ویلای شخصی :

ویلایی است که برای یک خانواده ساخته شده است. سفارشی و با توجه به خصوصیاتی که خانواده دارند طراحی و ساخته می شوند. این نوع ویلا بهترین نوع از ساختمان ویلایی را به خود اختصاص داده است. چون نیازهای ساکنین را به بهترین وجه ممکن مرتفع کرده است.

تعریف ویلای نیمه خصوصی:

واحد های مسکونی کنار هم که از یکدیگر جدا هست جای گرفته اند. به آنها نیمه خصوصی میگوییم چون حداکثر 4 واحد در کنار هم هستند. در این صورت هر همسایه فضای خصوصی خلوت خود و آرامش خود را دارد. تفاوت اصلی که دارد این است که با توجه به نیاز هر خانواده که در یک واحد مسکونی زندگی میکند طراحی نشده است و به نوعی طراحی به صورت جمعی صورت گرفته است و نیاز همگی در نظر گرفته شده است نه نیاز یک خانواده یا یک واحد مسکونی.

تعریف ویلای شهری:

انسان در عین حالی که میخواهد شهرنشینی کند میخواهد به دور از هیاهوی شهر و شلوغی زندگی شهر باشد در این صورت ویلای شهری به وجود می آید. مثل شهرک غرب در تهران که یک محله ویلایی است. چون در این مناطق که ویلا ساخته میشود زمین گران است معمولا ویلاها به صورت نیمه خصوصی ساخته می شوند.این ویلاها نسبت به ویلاهای حومه شهر مساحت کمتری دارند و امکانات اختصاصی کمتری نیز دارند.

 

تعریف ویلا ی ییلاقی

با کیفیت ترین ویلاهایی که می توان در نظر گرفت ویلاهایی ییلاقی هستند چون این کیفت ها در ساختمانهای ویلایی دیگر پیدا نمی شوند. در این ویلاها معمارها کیفیت فضاها را به حداکثر میزان خود می رسانند.ویلاهای خارج شهر عرصه بیشتری نسبت به ویلاهای داخل شهر دارند بنابراین دارای فضای سبز بیشتری هم هستند. از طرفی به علت اینکه از مراکز شلوغی در شهر دور هستند این فضاها کیفیت بیشتری دارند. این ویلاها بهترین گزینه برای استراحت و کسب آرامش و گذراندن تعطیلات آخر هفته یا هر تعطیلی دیگر هستند.

تعریف ویلای خانوادگی:

ویلاهای خانوادگی که از نظر ابعاد و زیربنا از بزرگترین ویلاها هستند، در زمانهای پیشین توسط اشراف و سرمایه داران اروپایی استفاده می شد.این ویلاها برای استفاده چند خانواده بود که غالبا در حومه شهر ساخته می شد.که نمونه های آن در شهرک غرب تهران هم دیده می شود که البته این نمونه ها نسب به ویلاهای قدیمی اروپایی بسیار ارزان تر و کوچک تر هستند.

 

تعریف شهرک ویلایی:

آرامش و امنیت حرف اول را میزند برای رسیدن به این امر شرایطی هست که مثلا فقط ساکنین و مهمان های آنها میتوانند وارد این محوطه بشوند.به خاطر همین امر شهرک هایی ویلایی در جهان و ایران درست شده اند. شهرک های ویلایی شمال ایران مثالی بارز برای این نوع شهرک ها هستند.

در اینجا انواع ویلاها را توضیح دادیم و مطلب در این مورد به پایان رسید .حال میخواهیم در مورد طراحی داخلی ویلای اسلامی مدرن مطلبی بیان کنیم.

ویلای مدرن اسلامی دو سبک متفاوت را در هم می آمیزد. ترکیبی از عناصر را به تصویر می‌کشد که در نتیجه فضای داخلی خیره‌کننده‌ای ایجاد می‌شود که بهترین‌های هر دو جهان را به تصویر می‌کشد.

استفاده از الگوهای هندسی در کنار رنگ‌های برجسته و هنر دیواری هنری در هر اتاق بر سبک تأکید می‌کند و رنگ‌های متضاد را منعکس می‌کند و به طراحی خانه فضایی روشن و لوکس می‌دهد.

طراحان توجه دقیقی به جزئیات این ویلای مدرن اسلامی داشته اند که منجر به یک اثر هنری شده است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







نوشته شده توسط علی حسینی در جمعه 30 ارديبهشت 1401


:: نحوه طراحی روف گاردن
:: 17عنصر اساسی باغبانی و طراحی منظر قسمت چهارم
:: 17عنصر اساسی باغبانی و طراحی منظر قسمت سوم
:: 17 عنصر اساسی باغبانی و طراحی منظر قسمت دوم
:: 17 عنصر اساسی باغبانی و طراحی منظر
:: چگونگی ساخت ویلای مدرن
:: بررسی طراحی چهار ویلای معروف در جای جای جهان
:: چگونه یک ویلا طراحی می شود؟
:: اندکی در مورد آنچه باید در مورد طراحی ویلا بدانیم
:: اندکی در مورد طراحی مدرن ویلا بدانیم





به وبلاگ من خوش آمدید




:: خرداد 1401;
:: ارديبهشت 1401;

صفحه نخست | ايميل ما | آرشیو مطالب | لينك آر اس اس | عناوین مطالب وبلاگ |پروفایل مدیر وبلاگ | طراح قالب

Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by villadesignco